dimecres, 2 d’octubre del 2013

La curació de continguts i Scoop.it

La curació de continguts fa referència a la feina dels comissaris de museus que seleccionen les millors obres per una exposició. Pels departaments de màrqueting, la curació de continguts suposa una forma senzilla de fer servir els continguts per aconseguir una bona reputació sense necessitat de crear continguts propis, només fent servir els dels altres. La curació és una part de l’estratègia de continguts més fàcil i ràpida que la creació però, tot i així, sí que s’ha de dedicar una mica de temps cada dia i ser igual de constant i coherent.

El content curator consulta a diari moltes fonts d’informació sobre un tema específic, tria la notícia més interessant i la publica a un o diversos canals per fer arribar les seves recomanacions a les persones que els segueixen. Ha de tenir un criteri editorial que serveixi tant pels interessos de l’empresa com pels seus seguidor per guanyar-se la seva confiança.

La seva feina és filtrar les articles o notícies que considera imprescindibles. Per ajudar-lo en aquesta tasca, hi ha eines específiques dissenyades per la publicació dels articles seleccionats (com ara Scoop.it, Storify o Paper.li) tot i que molts mitjans socials es poden fer servir per aquest objectiu (com ara Pinterest, les llistes de Twitter o Tumblr).

Article extret de la següent web:http://w144.bcn.cat/cibernarium/cat/activitats/editActivitat/curacio-de-continguts-aprofita-els-continguts-de-tercers-per-la-teva-estrategia-de-marqueting.do?codiIdioma=1&id=627524&id_activitat_mestre=627524&dia=26&mes=7&any=2013

A classe hem parlat sobre una eina que hem afegit al blog, que és diu Scoop.it, on cadascú pot publicar els seus interessos i compartir-los amb els altres.

Aquí us deixo un video sobre Scoop.it on explica molt bé com funciona:



Vídeo extret de: http://www.youtube.com/watch?v=BUsxrPLnOuw

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada